torsdag 6 december 2007

Cashewnötter, pasta, clementiner, banan och äckliga(!) pepparkakor

Som ni ser så kretsar mitt liv kring ätbara saker just nu. Jag åt ingen frukost imorse, vilket resulterade i att jag efter att bara ha ätit några cashewnötter på morgonrasten på jobbet var vrålhungrig vid lunch. Som tur är fick jag tidig lunch men nu är jag jättehungrig igen. Jag fick en skalad clementin av min snälle lille nittonårige kollega. Haha. ;) Nu i eftermiddag har jag ätit en banan och ytterligare en clementin. Skulle äta en pepparkaka till efterrätt efter min lunch men blev ytterst besviken, för den smakade verkligen inte gott.

Ikväll (om jag orkar folk, om jag orkar) ska jag koka knäck och julpynta en massa. Jag ska iaf tvinga mig själv till att gå upp till förrådet och hämta samtliga mina kartonger med julpynt. Sen vore det väl tusan om jag inte fick det gjort. Jag älskar ju att ha julmysigt. Dessutom har jag köpt julblommor idag. En amaryllis och en julstjärna. Egentligen ville jag ha två amaryllisar, men nu blev det som det blev. Har inte hittat krukor till dem heller. Det fanns bara fula på affären. Ska se om jag hittar några hemma, annars får jag gå och handla någonstans. Har en massa planer nu känns det som, känner mig nästan lite pressad nu... ;) Till råga på allt har jag ju bjudit hem folk på julfika på fredag, så nu måste jag ta tag i julbaket. Chokladbiskvier står på schemat imorgon, och lussebullar på fredag. Wish me luck!

2 kommentarer:

Syster Salt sa...

Good luck. Själv har jag lyckats börja lite på min gräsliga hemtenta. Inte så att jag känner mig nöjd, men bättre än inget i alla fall.

Hoppas kvällens planer på knäck och julpyntning blir av och går bra, utan brännskador och krossade tomtar.

Syster söt sa...

Du är iaf duktig som tar tag i saker och ting. Jag tycker till och med att det är jobbigt att julpynta, och det är ju jätteroligt. Ska jag vara helt ärlig så är det väl iofs inte själva pyntandet som är jobbigt utan mest springandet till förrådet och allt plockande som återstår innan det är dags för tomtarna. Blä.