måndag 17 december 2007

Problemlösning, elpriser och kablar

Kvällen igår var helt okej, om än något fördunklad av att jag bråkat med en av mina kära. Det löste sig idag, så nu känns det mycket bättre. Konstigt det där med att det gör så mycket ondare att höra saker från någon ju mer man älskar dem, trots att man någonstans innerst inne vet att de bara vill väl.

Något som inte känns fullt lika bra är att jag fick en faktura från min elleverantör idag. Jag har konstaterat att jag måste byta. Det känns besvärligt och tråkigt, men det är väl sådant man måste göra om man ska leka vuxen antar jag.

Pratade med T också, som hade varit ute och handlat kablar till mig på lunchen så att jag ska kunna koppla in min dvd bl.a. Det ni, sådana vänner har jag. :)

Nu ska jag se om jag hinner göra någonting alls med den här dagen innan jag ska åka ner till stan. Har lovat att kolla på en julklapp innan jag ska spela kort, och då hade jag tänkte passa på att byta min vattenkokare också. Egentligen hade jag tänkt hinna koka ytterligare en omgång knäck också (den förra blev dålig, alldeles för mjuk), men det är nog inte att tänka på. Det får bli inatt istället, när jag kommer hem från matchen.

Inga kommentarer: