tisdag 4 december 2007

Julklappsshopping, tågtrauma och turnering

Efter en spännande upplösning på min tågbiljettsauktion (som jag vann på 175:-) åkte jag och syrran in till stan och gav oss på att leta lite julklappar till våra nära och kära. Vi var effektiva och duktiga och lyckades hitta nästan allt vi ville ha. Perfekt. Dessutom kläckte syrran en superbra idé till julklapp till vår morbror som annars är ett hopplöst fall. Sen shoppade vi lite till oss själva också, jag köpte ett par tröjor till mig själv och hon fick lite kläder i julklapp. :) Vi hittade dessutom ett thaiställe där vi åt lunch, det var gott men _starkt_. Lite ovanligt för lunchbufféer, man är van att de är rätt beskedliga. Jag köpte dessutom en julklapp till T. Nu är det bara några julklappar kvar till resten av vännerna, annars är jag rätt klar med min julklappsshopping. Egentligen är det syrran som har fixat det mesta, jag har i princip inte handlat någonting. Skönt samtidigt som det är lite tråkigt, jag gillar ju att handla till folk. :) Hursomhelst var det super att få umgås med dig hela dagen idag syster salt! I've missed you.

Tågresan hem blev dramatisk på ett odramatiskt sätt. Tåget stod stilla utanför Katrineholm i drygt en timme, sedan fick vi evakuera och gå på en ranglig ramp över till ett annat tåg som räddade oss ur vår nöd. Anlände till centralen ca 1 h och 40 min sent. När jag äntligen kom hem var jag hungrig och hade ingen mat så jag begav mig direkt till Hemköp och handlade kvällsmat och massor med clementiner. Köpte dessutom en del till kommande julbak, så får vi se när jag har tid, lust och ork att ställa till med det.

Nu ikväll har jag spelat en bridgeturnering på nätet. Det gick inte jättebra. Varken jag eller partner var i storform direkt. :) Nåväl, det blev några brickor bridge iaf, de första sen i fredags. Det är alltid positivt. Imorgon ska jag och T och titta på ett bridgebord åt mig, i Haga. Hoppas verkligen att det är i okej skick. :) Nu är det nog mer eller mindre sovdags.

1 kommentar:

Syster Salt sa...

Skönt att du kom hem någongång i alla fall. Jag hade en supermysig dag med dig också. =) Den bästa på helgen.