söndag 9 december 2007

Sällskap, nattsudd och DM

Mitt internet vägrade samarbeta med mig hela dagen igår. Jag har ingen aning om vad det var som var fel, men någonting var det definitivt. Vissa sidor kunde laddas alls (bl.a. mailen och bloggen) och vissa sidor tog en sisådär 10 minuter att ladda.

Efter min sovmorgon spelade jag lite guitar hero, mest bara för att konstatera att jag verkligen inte är någon sådan. Shit vad svårt det är! T ringde någon gång på eftermiddagen när han var klar med sin knatteschackturnering och ville komma och hälsa på så jag fick sällskap framför TV:n. Vi spelade en stund, men inte särskilt länge innan vi gick och handlade lite mat. B ringde medan vi var i affären (då hans älskade hockey slutat) så vi handlade för 3. :)

Kort efter att jag och T kommit tillbaka från shoppingturen dök B upp. Jag diskade lite, T lagade mat och B tjuvtränade lite och var sedan "sällskapsdam" åt oss i köket. Vi åt jättegod mat, lövbiff fylld med vitlöksost, paprika och schalottenlök (bananschalottenlök för att vara exakt ;)) med potatisklyftor till. Mmm...

Efter maten var det spel som gällde. Vi spelade MASSOR med guitar hero, och lite vanligt brädspel framåt småtimmarna. Igår var inte min dag rent spelmässigt. Jag förlorade allt. Att jag är kass på guitar hero kan jag bjuda på, speciellt som jag inte har riktigt samma träningsmöjligheter som pojkarna, men att få stryk i "Värsta språket" gör mig lite förbannad. Jag skyller på att det var sent och på att jag uppenbarligen hade en dålig dag!

Nu ska jag vakna till lite, dricka lite pepsi max, kanske äta en avocado till frukost och sen bege mig ner mot bridgens hus och dagens DM för damer. Wish me luck.

Inga kommentarer: