tisdag 18 december 2007

Avtal, shopping och kurs

Ringde HR-avdelningen om mitt avtal idag. Hon bad om ursäkt flera gånger och verkade tycka det var uppriktigt jobbigt att de skickat ut ett avtal med så många fel i. Hon skulle skicka ut ett nytt med en gång sa hon. Hon frågade också om jag pratat med min chef om det, sa att hon skulle skicka en kopia av det nya till honom och att han ju måste undra vad det är frågan om. Jag hade inte alls pratat med honom om det, men det slumpade så att han ringde mig senare under dagen ang. en kurs han ville att jag skulle gå i början av januari så jag berättade det för honom då, och sa att han skulle få en kopia av det nya. Eftersom han inte hade fått se det felaktiga avtalet var han inte speciellt skakad över det. Super dessutom att jag ska få börja med att gå kurs. Lite orolig har jag allt varit, att säga något annat vore lögn. Jag är fortfarande lite orolig, men det känns ändå tryggare om jag får gå en kurs nästan med en gång.

Dagens tid har delats mellan shopping och bridge. Jag handlade ett par juklappar till mor och mormor idag. Tyvärr var en sak som jag haft ögonen på slut, det var riktigt synd, men det blir nog bra ändå till slut. Jag köpte också någon form av skokräm till mina skor, som ska skydda dem från väder och vind och en bag in box eftersom den förra tog slut i lördags. Dessutom fick jag bytt min vattenkokare. Med andra ord en hyggligt produktiv dag. Detta trots att jag möttes av två "god morgon"-meddelanden på MSN när jag loggade in vid halv ett idag och avsändarna hade helt rätt i att det var precis vad det var frågan om för min del.

Bridgen slutade tyvärr inte lika positivt som shoppingrundan ändå får anses ha gjort. Jag spelade under min kapacitet, helt klart, och resultatet vi fick med oss räckte inte till mer än en tredjeplats i gruppen. Vi får alltså spela C-final. Den enda trösten är att en blitz inte hade räckt, vi hade ändå inte fått spela A-final. Efter bridgen följde jag med T hem till honom och hämtade upp hans ps3:a som ska få bo hos mig ett tag. Han erbjöd mig att låna den när han hörde att jag var orolig för att vara rastlös hela veckan. Nu har jag förhoppningsvis något att göra, om jag lyckas koppla in den d.v.s. Pratade med B på vägen hem från T, och han verkade iaf övertygad. Budskapet var ungefär att om jag inte klarar av att koppla in den så klarar jag nog inte av att spela heller. Am I right? ;)

B:s bror kommer till stan imorgon, han ska vara med på vår bridgekväll på fredag, och han ska dessutom spela kort med mig på torsdag. Det blir trevligt. Jag får försöka rodda lite i att få hit två spelare till på fredag också, vore ju som attan om vi inte skulle lyckas bli 8. Ska skicka ett mail till B:s lilla mamma också, och fråga vilken tid de vill dyka upp på fredag. Det är ju mer eller mindre valfritt. Jag hade tänkt försöka få hit pojkarna relativt tidigt, så kan de hjälpa mig med lite förberedelser och helt enkelt hålla mig sällskap, jag gillar ju sällskap. :)

Nu är det bok som gäller en stund innan jag ska sova. Det blev alltså ingen mer knäck ikväll (heller... suck). Jag ska försöka att inte stiga upp halv ett imorgon, så kanske jag hinner någonting på dagen för en gångs skull... (Håll tummarna!)

Inga kommentarer: