torsdag 1 november 2007

Gröna fingrar

Kvällen har vi ägnat åt blommor. Det innebär att mamma har planterat om och fixat och donat och jag har suttit bredvid och tittat på. Haft åsikter om vilka blommor som passar i vilka krukor, vilka blommor som ska delas etc. Occasionally har jag också hjälpt till lite med att hålla i någon blomma, skölja en och annan kruka, flyttat på lecakulor eller liknande. Jag har med andra ord inte gjort särskilt mycket nytta. Mamma däremot har gröna fingrar, på riktigt! Det är förmodligen också förklaringen till varför mina blommor bara växer och växer trots att jag verkligen inte är någon fantom vad gäller skötsel. Mamma är här och tittar till dem ett par gånger om året vilket verkar vara alldeles tillräckligt för att de ska leva och frodas. Problemet är dock att de bara blir fler och fler eftersom mamma alltid delar på en eller annan blomma. Nåja, så länge allt jag behöver göra är vattna så ska jag inte klaga alltför mkt. Jag tycker trots allt om mina blommor. De är jättefina! :)

Inga kommentarer: