tisdag 27 november 2007

Flätor, mat, bridge och dålig discplin

Nu står min soffa på plats i vardagsrummet och är jättestor. Ska bli intressant att se hur det ser ut när det är färdigt här inne, när var sak har sin plats så att säga. :)

Efter en dusch begav jag mig ner mot stan för att möta upp vännerna och gå och äta nåt innan bridgen. Det var trevligt som vanligt. Elin flätade mitt hår i fina flätor igen och maten var god. Inget att klaga på med andra ord!

Bridgen gick helt okej. Vi vann med 23-7. Vi kunde tagit de där sista poängen också, men det ville sig inte riktigt. En av lagkamraterna påpekade att jag aldrig är riktigt nöjd, och det ligger nog nåt i det. Det finns alltid någit man kunde ha gjort bättre, och man vill alltid ha ett var VP till. Dessutom hade vi behövt dem om vi ska ha en chans att överleva till tredje omgången. Sedan kan jag nog tycka att man inte ska nöja sig för lätt heller, kanske överskattar jag min egen förmåga, kanske inte.

Annars ägnar jag mest kvällen åt att gräma mig över min dåliga disciplin. Jag är på tok för odisciplinerad på de flesta områden i livet just nu. Känns litegrann som om jag inte lärt mig något alls av mina tidigare misstag...

Inga kommentarer: