söndag 11 november 2007

Nya skor, mjukkakor och snö

Det var minusgrader igen när jag vaknade imorse (nåja, i förmiddags) och sen har det börjat snöa igen. Det är redan betydligt finare ute än det var igår när det bara var blött och slaskigt överallt. :)

Jag och mamma var nere på byn en sväng imorse och fyndade skor. Jag köpte ett par jättesnygga skor med klackar. Höga klackar för att vara jag. Mamma köpte ett par stövlar på rea, men de hittade bara den ena så de skulle ringa henne när (om) de hittade den andra. Det ni, det är en skoaffär med grym organisation. ;)

Katten är lat, helt otroligt lat. Jag misstänker att han deppar för att det har blivit vinter. Han är inne och sovar typ minst 20 timmar per dygn. Myskatt. :)

Jag har bakat mjukkakor idag också. Eller ja, mamma har bakat och jag har gräddat. Stolt sa jag till pappa när han kom in "Titta, jag gör ämnen". Han svarade "Ja, men du gör fel". Sedan visade han hur man skulle göra, tro mig när jag säger att karln kan baka. Haha. Snabbt och lätt gick det. (För er oinvigda kan jag meddela att "ämnen" är små runda utplattade kakor av deg som man gör i ordning och låter jäsa innan man kavlar ut och gräddar dem). Det blev iaf goda mjukkakor, men nu har mamma sin vana trogen gett bort nästan alla så vi får nog göra en omgång till. :)

Nu ska jag och pappa iväg en sväng och hälsa på lite hästfolk. :)

Inga kommentarer: