lördag 3 november 2007

Fantastisk frukost, mysigt sällskap, god mat och trevligt spel

Det sammanfattar min dag ganska bra.

Frukosten överträffade mina förväntningar. Delvis berodde det på att TA var riktigt duktig på pannkakor, delvis på att det blev en sådan riktigt mysig frukost. :) Det är definitivt något som bör göras oftare. Inte blir det sämre av att gemensam frukost ofta betyder att man får spendera hela dagen med sina fina vänner.

Vi har inte bara ätit frukost idag, utan intog också en superb middag på Texas Longhorn. Även om de inte riktigt förstår hur länge man måste grilla en köttbit för att den ska vara genomstekt så var maten mycket bra. En riktigt god köttbit är alltid en bra middag, så är det bara. Det finns väldigt lite som toppar det i matväg.

Självklart har vi spelat en del bridge också, men inte så mycket som man kanske skulle kunna tro. Vi testade Blokus idag. Det var sådär. Egentligen var det nog roligt, det är bara det att jag inte tycker om att förlora. Vi bytte iaf spel efter middagen, till ett mycket bättre. Helt okomplicerat och jag vann 3 partier av 4. Det måste ju helt enkelt vara ett bättre spel då?! ;) Dessutom ogiltigförklarades det sista partiet, åtminstone enligt mig, för segraren fuskade, och så kan man ju inte ha det!

Förresten så blir det Manfred Kamras för mig och B imorgon after all. De ringde idag och hade tydligen ett par för lite. Han fick välja och då blev det spel. Det kan nog bli riktigt roligt om det bara går hyfsat bra. Det bör det väl göra också, tycker iaf jag. Jag förväntar mig inga under, men har jag en bra dag kan jag hålla hyfsat i korten, och B brukar sällan göra någon besviken vid de gröna borden. :) Hockey hade iofs också varit trevligt, så jag vet inte. Därför det måste gå bra imorgon för att det ska kännas som rätt val. Om inte Lule får storstryk, för då kvittar det, då hade jag fått lida oavsett. ;) Omvänt gäller också att om Lule nu skulle hitta att förnedra Färjestad så måste vi ha en topp 3-placering för att jag ska vara nöjd. Imorgon siktar jag iaf på vinst, både i tävlingen och i hockeymatchen, allt annat vore bara dumt, man tävlar för att vinna! :)

Nu ska jag borsta tänderna och gå och lägga mig i sängen och läsa en stund tror jag. Ska försöka somna hyfsat tidigt också. Det blev inte många timmar inatt, men jag misstänker att det kommer bli svårt att sova ändå eftersom det blev sent igår. Kan behöva sova ordentligt för att orka med morgondagen dock, så det är värt ett försök.

Inga kommentarer: