söndag 18 november 2007

Jobb, goa grabbar och kommentatorer

Dessutom en hel massa annat. Så har min dag sett ut idag.

Jobbet gick bra. Jag vet inte hur nyttiga vi egentligen var där, men vi var där och vi hjälpte till med vad vi kunde och besökarna på "mässan" var glada och nöjda för det mesta så det var bra publicitet.

Smsade T under tiden och frågade om inte han kunde kolla med B om vi skulle hitta på nåt idag, och sa att jag ville äta någonting efter jobbet. Fick sms tillbaka om att B var på och att de skulle handla och fixa mat. Precis vad man vill höra. Ni är fantastiska båda två. Kramar till er. :)

Vi spelade lite tv-spel. T har köpt ett av mina favoritspel till ps, Ratchet and Clank, så jag var tvungen att testa lite. Jag är inte lysande, men jag imponerade iaf aningen mer än pojkarna på att kicka ass med gladiators. Eller hur? ;) Vi tittade på film också, Cube. Lite besviken är jag, den var bättre första gången, men den är inte dålig. Det är en väldigt annorlunda film helt enkelt. Efter filmen såg vi fotbollen och konstaterade att svenska kommentatorer verkligen är värdelösa. Efter ca 30 minuters spel (knappt det) säger en av dem på fullt allvar något i stil med: "Jag tror att vi kommer att få se fler svenska målchanser i den här matchen". Oj, det var värst. Han trodde inte att Sverige inte skulle klara av att skapa en enda chans på 60 minuters spel.

Inte nog med att kommentatorerna var dåliga, spelarna imponerade inte heller. Anders Svensson lyckades återigen med konststycket att vara osynlig en hel match. 2 spelare stod omarkerade när Spanien lade in första målet efter en hörna. Märk väl att det första (och enda) kommentatorerna påpekade här var att Zlatan gjorde ett dåligt jobb på förstaytan. Inte förrän i pausen påpekade man att 2 spelar varit omarkerade. Nåja, egentligen vet jag inte om det var de svenska som var dåliga, eller de spanska som var bra. Spanien spelade stundtals riktigt bra fotboll, och det var ingen tråkig match att se trots allt.

Nu ska jag läsa favoritbloggarna, kolla mailen och sen är det sängen som gäller. Lovely!