onsdag 28 november 2007

Middag och bridge

Soffan fick godkänt av samtliga besökare. Kul! :)

Middagen fick också godkänt av samtliga besökare. Snarare av alla utom stackars K då som kom senare än alla andra när maten redan tagit slut. Det blev fläskfilé i ugn med sambal, soja och grädde, och ris till. Det är riktigt, riktigt gott, men det hade nog kunnat vara lite starkare. Svårt det där med sambal, ibland blir det alldeles för starkt, och ibland blir det inte starkt alls.

Efter middagen blev det lite kortspel. Trevligt som vanligt, även om koncentrationen kanske inte var på topp ikväll. Stackars B fick än en gång stå ut med att jag inte riktigt insett att man ska ta ut sina höga stick innan man vänder för stöld... Sorry, I will better myself. ;) T var söt och lämnade ett av sina brickset här hos mig, och B frågade om jag ville ha 4 budlådor av honom. Tur att jag har dem. :) Nu är det bara bordet som behöver inhandlas i panik! ;)

Jag hann få undan en del härhemma innan de kom iaf. Dessutom hann jag få adventsljusstakarna på plats i vardagsrummet, och julstjärnan i köket. Nu är det bara den lilla granen kvar till köket, och en adventsljusstake till sovrummet. Sen är det ju alla tomtarna förstås... :)

Nu ska jag varva ner lite, och sen ska jag försöka sova. Det är ju jobb imorgon igen.

Inga kommentarer: