torsdag 1 november 2007

Tidig morgon och mycket pyssel

Jag steg upp vid halv nio imorse. Vaknade av att mamma höll på att pyssla med någonting i köket. Jag ropade och frågade och hon höll på att förbereda maten till idag. Surprise. ;) Hon blev lite lättad när jag vaknade och tog fram en potatisskalare som hon klarar av att använda. Hon hatar min fina, sköna från good grip. Alla är vi olika.

När hon hade förberett maten och ätit frukost så åkte vi ner på stan. Vi gick först via EM och tittade på min fina soffa. Återigen blev jag lite rädd för att det kommer att se för mjäkigt ut med en ljus soffa till mina kaffemedmjölkfärgade väggar. Nåja, vi får se. Som pappa sa så kan man ju alltid måla isf. På stan så började vi på Classe. Köpte skarvdosa, krokar och lite annat. Sedan handlade vi en korg på Åhlens som jag numera har i köket full med saker. Tyvärr står den uppe på ett skåp och är full med tunga, ömtåliga saker så jag vågar knappt lyfta den upp och ner. Turen på stan avslutade vi med att handla lite fler blommor. Det var ett par krukor som behövde fyllas för att vardagsrumsfönstret skulle se okej ut. Mamma har redan planterat dem, och det blev fint. Dock har jag inte riktigt bestämt mig för hur de ska stå i fönstret, det får bli ett senare problem.

Nu ska vi snart äta, och sen kanske det blir en tur till på stan för fler korgar. Behöver ett par stora korgar som ska stå uppe på garderoberna i sovrummet. Jag behöver alla förvaringsutrymmen som finns! Mamma sa igår "du har redan för mycket grejer". Hon har dessvärre helt rätt. 23 år gammal och jag har alldeles för mycket prylar. Speciellt i köket, men it goes för överallt annars också.

Inga kommentarer: