lördag 10 november 2007

Kattattack, palt och söta flickor

Jag blev utsatt för en kattattack idag. Han försökte bita mig i knät, som tur är lyckades han inte särskilt bra. :) Pappa blev utsatt för en hästattack. De smet imorse när han skulle bära in hö till dem. Sedan fick han ägna en timme åt att jaga Brunte. Haha.

Det har snöat en massa, men bara obehaglig blötsnö. Efter ett tag övergick den i regn. Nu är det livsfarligt att köra bil!

Mamma har gjort blodpalt idag och som tur är slapp jag hjälpa till. Jag är rätt övertygad om att jag skulle tycka det var obehagligt. Under middagen diskuterade vi bl.a. politik, vilket definitivt var obehagligt. Vi diskuterade fusk, vilket blev rätt intressant. Vissa vid bordet hade minsann aldrig fuskat när diskussionen startade, men det visade sig snabbt att det inte var hela sanningen. Minsann... ;)

Efter middagen var jag och mamma på byn en sväng och handlade. Sen åkte vi upp till några bekanta och hälsade på. Bägge flickorna var hemma. De är verkligen supergulliga och det var jätteroligt att få träffa dem igen, det är tyvärr inte speciellt ofta.

Nu har jag levererat några paltar till pappa, stackarn fick vänta jättelänge på sin mat eftersom jag och mamma glömde den när vi åkte och handlade efter middagen. Han sitter i vardagsrummet och slötittar på film. Jag ska göra honom sällskap en stund innan jag ska försöka köra hem igen. Usch. Ni får hålla tummarna för att jag kommer hem i halkan.

Inga kommentarer: