onsdag 14 november 2007

Besök, mys och syster

Igår var jag hemma hos J och barnen. Jag blev precis som jag önskat bjuden på te och nygräddade scones. Småttingarna sov i början av besöket, så vi fick tid till en del lugnt och fridfullt skvaller. När de små vaknade så blev det en liten strid, om festid närmare bestämt vilket den unga damen ansåg sig behöva, tyvärr höll inte mamma med. Inte lätt när man är liten och inte får bestämma själv (vilket jag och J dock konstaterade att det får man minsann inte alltid bara för att man är stor) Annars var det lugnt även sedan de vaknat. Lillgrabben hade aldrig långt till leendet. Man hinner verkligen se hur mycket som händer med dem när man är hemma så sällan. :)

Annars slutade min hemmasemester i lugnets tecken. Jag slöade, umgicks med mamma och pappa och katten. Läste en del. Tja, you get the picture. Orkade inte logga in igår och uppdatera bloggen, för som jag sa till B, det finns knappt internet däruppe. ;)

Första kvällen hemma blir lugn. Tänkte egentligen försöka hitta på nåt med vännerna, men de som jag helst hade spenderat kvällen med var helt enkelt upptagna med annat. Kanske är lika bra, kan jag ta det lugnt och kanske inte komma helt slut till jobbet imorgon, det blir ju lätt så annars. :) Just nu håller jag på att värma lite mat, ska se om jag orkar släpa mig till affären sen eller hur det blir. Ska ringa syster också, min älskade syster. Hon var det enda som fattades under det här besöket hemma...

Inga kommentarer: