fredag 16 november 2007

Trötta fötter, huvudvärk, thaimat och tävling

Har tränat mina fötter på att gå i högklackade skor ikväll. Det gick sådär. Det största problemet är inte att gå, som jag ser det, utan det faktum att värken som framträder vid de söta små trampdynorna är fullkomligt outhärdlig. Jag undrar hur de här människorna som hävdar att de älskar att gå i högklackat står ut? Gör det inte ont på er? Share you secrets, please!

Jag har haft ont i huvudet halva kvällen också. Det är lite obehagligt. Nästan så att man misstänker en annalkande förkylning eller något annat hemskt. Alternativet är att misstänka sömnbrist, men med tanke på hur helgplanerna ser ut så vill jag helst inte tänka på det alternativet. Man är bara ung en gång, jag tänker så istället. ;)

Jag var ute och åt med T & B innan bridgen idag. Det blev thai. Det var jättegott idag också, men starkt! Mycket starkare än förra gången, och redan då tyckte jag att det var starkt. Jag tror att servitören upptäckte detta eftersom han kom med ett extra vattenglas till mig och frågade lite försynt "lite mer vatten kanske?" när han ställde ner det. Haha. :) Det var iaf trevligt att träffa pojkarna igen efter min minisemester.

Tävlingen började bra för mig och T faktiskt. Slutade lite sämre tyvärr, då vi slarvade en del båda två (mest jag) och hade lite otur på ett par brickor. Vi slutade någonstans omkring medel. Till veckan är det lagmatch igen. Ska bli kul att spela lite lag igen, känns som att det är längesen nu. Vi får se lite vem jag får som partner, vi ska ha med B i laget och han är lite lockad av att spela med ett fräckare system än vårt. Det säger han iaf. Jag misstänker allt att du i själva verket är lite lockad av att slippa mig? :P Alldeles oavsett så ska det bli trevligt att spela lag. :)

Imorgon blir en intensiv dag med jobb hela dagen och sen after work med nya jobbgänget bl.a. Förmodligen en hel del gamla bekantingar där också. Ska försöka släpa mig hem i hyfsad tid eftersom jag ska upp och jobba dagen efter. Tyvärr brukar inte sådana goda föresatser hålla, så vi får väl se. ;) Jag ska hursomhelst mest troligt hitta på något med pojkarna efter jobbet på lördag, så det finns risk att det inte blir mkt sömn då heller. Vi får väl se. Återigen får jag hänvisa till att man bara är ung en gång. ;)

Förresten, så har jag fortfarande severe ångest över min uppsats. Jag gör verkligen inte såhär för att reta alla er som önskar att jag skulle bli klar någon gång... :(

Inga kommentarer: