fredag 23 november 2007

Dart, frågesport och virtuell bowling

Det är vad jag har sysselsatt mig med ikväll. Mycket bra fixat av trivselkommittén! :) Inte blev det hela sämre av att jag tror att mitt lag faktiskt lyckades ta hem segern. Resultatet skulle inte tillkännages förrän imorgon tyvärr, men sånt är livet.

Jag är inte lysande på dart. Jag lyckades med en (ett?) bulls eye men det var naturligtvis dåligt eftersom vi räknade ner poängen från 50 och man skulle hamna på precis 0, så med min tredje pil blev jag "tjock" eftersom jag hade träffat med de två tidigare. Usch.

Frågesporten gick bra tror jag. Det var dock inte min förtjänst, något litet kanske jag hjälpte till med, men inte var det mycket. Det var dock inte helt och hållet mitt fel, för jag körde första dartheatet, och då svarade andra halvan av vårt lag på frågesporten. Sedan fick vi gå igenom deras svar och diskutera med dem om vi tyckte annorlunda på något.

Virtuell bowling är mycket mer förlåtande än vanlig sådan. Det gick rätt snabbt att upptäcka. Jag fick ihop 140 poäng i min bästa serie vilket är bra för att vara jag. Hey, man kan ju inte vara bra på allt, eller hur? ;)

Fick sällskap på vägen hem av en kollega, trevligt Han bor också i Majorna, och ska tydligen flytta så han blir granne med mig. Det var hursomhelst trevligt att få umgås med de nya kollegorna under lite avslappnade former. Än så länge har de varit jättetrevliga allihop, vi får hålla tummarna för att det fortsätter så. :)

Inga kommentarer: