söndag 4 november 2007

Crazy day

Vi borde inte ha spelat tävlingen idag. Det hade varit helt rätt att se hockey och bara slappa. Detta TROTS att Lule förlorade hockeyn. Då inser ni hur bra tävlingen gick. Det var inte många rätt på dagens 70 brickor. Däremot var det exceptionellt många fel. De gånger vi faktiskt lyckades hamna i någon form av standardkontrakt så fick vi de alltid dubblade där andra slank, eller mötte folk som klarade av att spela försvar etc. Uppförsbacke med andra ord. Tur att inte B heller var i sin livs form, annars hade jag fått skämmas ännu mer. Förlåt!

Efter att den oändligt långa tävlingen äntligen tog slut till sist så gick jag, B, T & TA ut och åt med ett par andra bridgebekantingar. Vi hittade tillslut till Istället där vi blev serverade helt okej mat. Dock var man även där tvungen att betala garderob när man skulle äta vilket jag tycker är dåligt. Det deklarerade jag tydligt när vi skulle gå varpå jag fick hjälp av killen i garderoben med min kappa. Tack, men jag hade hellre sparat mina pengar... Inte för att jag är snål, för det är jag faktiskt inte, det är en principsak.

Efter maten gick vi hem till T och spelade lite mer kort. Jag spelade dock inte så mycket, jag tyckte att jag hade gjort mitt för idag redan. Fick min hand mosad p.g.a. att jag alldeles oskyldigt kittlades lite. :( Annars var kvällen på det hela taget lyckad. Man var lite för trött för att det skulle bli någon riktig fart bara. Läste lite matchmail som T hade fått vilket var väldigt roligt. Kanske vore nåt att satsa på? Det var iaf väldigt roligt att läsa folks beskrivningar av sig själva. :)

Vi gav upp vid klockan ett och på hemvägen såg jag att jag fått ett sms. Trots någon form av påstående om att de "nattliga inviterna" skulle upphöra. En inbjudan om att dyka upp ute på stan. Det var jag dock på tok för trött för, så det blev inget av det. Eftersom jag är på tok för trött för att sitta här också så ska jag gå och lägga mig.

Hoppas på ett Grey's imorgon också, och gärna trevligt sällskap efter vissa bortskämda människors söndagsmiddag. Vi får väl se vad som händer. :) Nu är det iaf godnatt.

Inga kommentarer: