torsdag 22 november 2007

Fotboll, förkylning(?) och segt huvud

Jag känner mig litegrann som en seg råtta ikväll. Jag tror tyvärr att jag har en förkylning på gång. Ska verkligen göra mitt bästa för att slippa, bl.a. genom att vräka i mig clementiner fulla med nyttiga c-vitaminer, men det bådar inte gott. Jag är tjock i halsen och öm i kroppen. Dessutom har jag huvudet fullt med sirap. (Have I mentioned att jag blir lite gnällig när jag blir sjuk? Nu är jag inte ens sjuk ännu, så ni kan ju tänka er... ;))

Sverige fixade iaf fotbollen ikväll. Kimpa gjorde mål och Zlatan var bäst på plan. Skönt! Kommentatorerna tjatade bara om Anders Svensson, och visst, den här gången gjorde han inte bort sig, men han var långt ifrån briljant. Fredrik Ljungberg har tappat stinget en hel del tycker jag. Nu går han mest runt och är sur och ser ut som att "hallå, vet du vem jag är eller?" så fort någon motspelare rör honom. Lite synd.

I övrigt en trevlig men lugn kväll. Precis som jag ville ha det. Thaimat, pepparkakor, mjölk. Förvisso också ett ofrivilligt gästspel på ps3:an i någon form av kultförklarat spel. Jag dog på samtliga försök, och inte nog med det, jag dödade mig själv varenda gång. Jag var med andra ord inte lysande. ;)

Nu ska jag försöka sova en stund. Det kan behövas. Ska se om det finns någon tvättid imorgon, och så ska jag försöka röja lite innan M kommer, så hon slipper det värsta kaoset.

Inga kommentarer: