onsdag 7 november 2007

Jobbsamtal (på riktigt)

Så fick jag det där jobbsamtalet jag väntat så länge på till slut. Jag fick jobbet också. :) Tyvärr verkar vi inte riktigt vara överens om detaljerna (läs: lönen) men det kanske löser sig. Vi får se. Vi har iaf etablerat att vi inte är riktigt överens, han skulle höra av sig igen imorgon när han pratat med sin kontakt på HR-avdelningen. Iofs är jag inte i någon position där jag kan vara speciellt kräsen, men man kan ju iaf testa och se vad man kan göra. Min plan har aldrig varit att acceptera ett öppningsbud direkt, det är också ett faktum, det vore inte likt mig. Nu har han väl iofs inte direkt gett mig något bud heller, utan bara sagt lite vad han tror, varpå jag sa att det tror inte jag, så skulle vi höras imorgon. Jag hoppas kunna återvända med positiva nyheter då. :)

Det blev ingen film med pojkarna ikväll. Det blev kortspel med en av dem istället då den andra bestämde sig för att bege sig till Tyskland med sin kära mor. Kul för honom, mindre roligt för oss. Det var ett dåligt beslut av mig och T att spela på klubben ikväll. B har helt rätt i att det är för dåligt skött för att det ska vara roligt.

Nu ska jag strax gå och lägga mig, ska upp tidigt och jobba imorgon. Sen måste jag packa också. Kanske ska passa på att försöka hinna träffa vännerna också innan jag åker, utom B då eftersom han smet. :) Vi får se vad jag hinner med.

2 kommentarer:

Mitt i mitt liv sa...

Jag visste det! :-) Grattis till jobbet!

Syster söt sa...

Thanks! Det känns skitbra. :)