fredag 2 november 2007

Mamma(!), bridgens hus och sällskap

Idag var mammas sista dag för det här besöket. Tyvärr. Även om vi råkar i luven på varandra är det härligt att ha henne här. Inte bara är hon helt fantastisk på att få saker gjorda, hon är min mamma också och underbar på alla sätt och vis. Att ha henne i närheten betyder mycket. Tack för besöket mamma, och tack för all hjälp och alla saker. Tyvärr missade jag när de (sthlmarna) behövde hjälp med att reda ut transporterna, jag hade glömt att slå av ljudet på telefonen. Jag tror nog att de kom hem i ordning ändå, jag litar på syster salts storstadskännedom. :)

När jag vinkat av mamma på tåget efter en något torftig avskedsmiddag på BK (jag klantade mig lite och glömde bort tiden så vi missade möjligheten att gå ut och äta något lite roligare. Förlåt mamma!) fortsatte jag till bridgens hus. Kände inte för att gå hem till en tom lägenhet nu när jag vant mig vid sällskap. Där var nästan hela gänget. B spelade med sin supermysiga moster, hans bror är här och spelade med mamman, T spelade med E och stackars K var hemma. Kollade in ett par brickor som B spelade, och passade på att surra med de som spelade snabbt. Lyckades sedan enligt mina och K:s planer att övertala folk till att mer bridge var en bra idé och vi åkte hem till E & K och spelade mer. :)

Jag kom precis hem nu, och är rätt trött. Jätteglad att lägenheten är så fin nu (det gör verkligen skillnad när man får undan en hel del grejer, lite nya blommor etc. Återigen tack mamma! :)) men jag är ändå så slut att jag bara vill sova. Jag kom dessutom överens med mina favoritpojkar om frukost imorgon, så kl. 11 ska vi träffas. Då ska det fixas pannkakor och sådant. Mysigt! :) Ska försöka komma ihåg att ta med ett par burkar sylt, för pannkakor är bara hälften så goda utan mammas hemkokta sylt. Hur som helst innebär frukostplanerna att det är dags att sova, egentligen för längesen...

1 kommentar:

Syster Salt sa...

All is well och vi kom hem. Safe and sound. Pendeln hade inte ens slutat gå, fast på sl's dumma sida ville de inte skriva att jag kunde åka pendel.

Happy helg.