tisdag 6 november 2007

Thaimat, förvandling och hemresa

Fortsatte min dag som den började, genom att inte göra någonting vettigt. Läste ut boken som jag lånat av T för längesen. Diary of a Manhattan Callgirl. Den var bra på sina ställen men inte rakt igenom. Trevligt med lite förströelse iag, mitt i allt elände.

Vid klockan fem släpade jag mig ut för att möta upp med T och E för att äta lite innan bridgen. Det blev thaimat. Tyvärr inte den bättre av de två thairestaurangerna som jag testat i området, men det gör inte så mycket. Mat blir ju godare med trevligt sällskap, och den är ändå helt okej. :)

Under bridgematchen blev det gnäll som vanligt. Varför kan folk inte bara lära sig de vanligaste reglerna och följa dem? Eller åtminstone tillåta sina motståndare att följa dem. Jag fick skäll idag i en situation där jag bara följde reglerna, och sånt gör mig förbannad. Att tanten sen hade mage att säga att jag är så otrevlig numera och att jag blivit "som förvandlad" gjorde mig bara ännu mer irriterad. Jag har minsann inte förvandlats på något sätt. Möjligtvis har jag blivit lite bättre på bridge och därmed mindre tolerant mot folk som inte kan/vägrar följa reglerna, men annars icke! Lite deppig blir man dock, när folk hela tiden säger att man är jätteotrevlig. Är det inte ganska otrevligt att säga så också? De kanske borde fundera på det.

När jag var påväg hem ringde jag pappa. Han hade ringt. Han är tydligen sjuk igen stackarn. Han blev tungan på vågen i mitt beslut om att åka hem eller inte. Han tyckte jag skulle komma hem, och eftersom jag längtar både efter honom och Norrland i största allmänhet så bokade jag biljetterna direkt. Så kunde jag få se stallet och klappa Brunte sa han. Sötpappa. :)

Jag ringde B också, för att kolla om han ville hitta på något imorgon. Han satt och spelade poker (hoppas du blir miljonär ;)) och var positiv till att göra något imorgon. Blir mest troligt en film och någon mat hemma hos T. Kanske Cube, vi har pratat ett par gånger om att man borde se om den. Den är ruskigt bra. Vidrig, men bra. Vi får väl se vad det blir, huvudsaken är väl att det blir något alls, det är alltid trevligt att umgås med pojkarna. :)

Inga kommentarer: